Blues datang lagi

Senin sejak dua menjak nih selalu menjadi blues… Hampeh sungguh. Tak gomar den tau bila keje banyak, tapi tangan dan hati malas sangat nak jengah apa pun. Nasib baik lah hari senin nih datang sekali jerk seminggu, if hari-hari senin, mau nyer lingkup company nih 😀

Pagi nih however untuk menambahkan ‘pekat’ kepada kaler biru hari seninku yang blue-s nih, ada satu memo datang di meja aku pepagi nih.

Tajuk dia aku dah rasa nak memp**** jerk – Habitual late comers. WTF!!

Ingat ini spesis amfibia ke apa ber-habitat segala. I ada satu nasihat la kan. The moment you deal with *human* and *resource* (orang-orang Human Resource la nih…), tolong lah belek kamus dan carik perkataaan yang sesuai sikit. At the end of the day, your employees are not going to work an extra mile, they cursed you instead. May be you could not care less if you are cursed, tapi jangan lah membazir kertas syarikat dengan menghantar memo-memo sebegini rupa 😛

Hari nih mungkin hari aku-lah, but hari ko???

(Hmmm marah sungguh aku nih kot – ber aku-aku segala!!)

Leave a Reply

