Akulah Rindu Itu

Telah hilang waktu itu
Tika jemariku engkau hitung satu persatu
Tika lenaku diulit lalluby-mu
Tika jagaku langsung menyapa wajahmu
Tika aku adalah cintamu
Tika aku adalah jiwamu
Tika aku adalah semua itu

Telah berlalu waktu itu
Tika bual kita hanya tentang cinta
Tentang harapan, tentang duka
Tentang aku, kamu dan dia

Akulah yang kini menangis
Akulah yang nyata tewas
Kerana rindu itu kini milikku
Tidak terhela sesak nafasku
Pada detik yang kian berlalu
Pada alunan kian membisu

Tiada lagi senyuman itu yang menyapaku
Dikala aku tiba hanya untuk bersamamu
Tiada lagi doa keramatmu menasihatikku
Di kala aku pelukmu, alpa dan buntu
Aku menangis

Akukah yang mampu
Melalui semuanya ini tanpamu?

Aku selamanya memohon padamu Tuhan
Jika aku bisa mengulang kesempatan
Hanya untuk bersamamu dan bertahan

Kini aku pasrah dan menyerah
Agar duka ini akan lekas melangkah
Mengintai hari yang mungkinkah cerah
Mampukah aku rungkai rindu yang menerjah
Di kala aku hilang punca dan arah?

Hani@July28th 2008

Salam.

My dearest friend’s beloved mum, Allahyarham Prof. Jamaliah has passed away peacefully yesterday at about 9.45 am.  She was hospitalized in Hospital Melaka for a severe heart attack few days earlier. A lot of things in life works in a very strange way and even no amount of word anyone could offer in this kinda  situation to comfort, hence I hope that him and family been given the strength and fortitude in this trying time.

God Almighty, in all His wisdom, had put you and family to a test that far exceeded the ones you had ever encountered before. My doa for all of you.

Al-fatihah. Mudahan rohnya bersama para solihin di Syurga Firdausi.

2 thoughts on “Akulah Rindu Itu

Leave a Reply

