Happy Birthday

Tomorrow will mark the end of January 2008. Told you and myself many many times, time flies.

(Before I actually forget??) – it is a birthday of a wonderful family friend of ours tomorrow @ 31 January &*$^.Β  He is fortunately married to my dearest friend and has become part of us as well eversince.

I cracked my head with this pantun hari jadi (on special request) and also to avoid any unnecessary future complications (hahaha).

Its is Birthday Tomorrow

Hari ini, Hari Lahirku
Aku buntu, apa mau ku
Hari ini, Hari lahirku
Aku termangu, sambil mendagu

Dan, hari ini kerana hari lahirku
Aku akhirnya tahu apa mau ku
Moga diaminkan lagi beribu

Hari ini, Aku ada lagi di sini
Bersama anak dan bini (hahaha)
Hanya ingin mencari bahagia yang hakiki

To a special person indeed he is, Hani dengan berbesar hati, men’translate’kan poem itu ke satu lagi ‘bahasa daerah’ yang sesungguhnya amat beliau kagumi.

Β Hari nih, Hari aku lahir
Aku bingung, aku nak ghapo
Hari nih, Hari aku lahir
Aku bingung, dok nongkat dagu

Dan hari ini, sebab ianya hari lahirku
Last last aku tau, aku nak ghapo
Maghi pakat amin ramai-ramai

Ari nih, aku ado lagi sini
Denge anok-anok bini aku (oops)
Mogo-mogo bahagio sapai bilo bilo

**Note to N πŸ™‚Β  – Please forgive me for bahasa Kelate kadang Kasar Dalam Keindahan dan Tidak Tergambar oleh Kata-kata…

Anyway, hope you will have a good birthday blessed with good health and wealth with your dearest family, who loves you undividedly. Enjoy the song !

5 thoughts on “Happy Birthday

  1. A’kum Cik Ha yang budiman…

    Ambo tersentuh sungguh denge poem demo..boleh buak dikir baghat doh tuuu…powerrrr…kaloh Alicafe!

    Indeed I’m so lucky of having Sherry as my other half…at the same time dio pun lucky jugok wehhhh…!!!! he heh heh..Kalo demo tak cayo..demo gi tanye mok bapok dia.. payoh weh nak caghi menantu yang pendek2,bulat2,lebor2, hensem2 dan manis2 macam ambo ni lah.. cewahhhh !!!

    So sebelum ambo ghoyak yang tak ketahuan hala..Tengkiu sekali lagi dari ambo dan ambo pun tumpang banggo koho Sherry dok bagi ambo kenal dengan semuo2 saing dio belako.. ambo bangga weh !!!

    So kirim salam kat Abe kat umoh..ghoyak kat dio, bilo lagi nak bagi projek UIA kat ambo !!! He heh heh !

    Wassalam.
    N

    Like

  2. pasih benor doh kecek kelete
    ambo tumpeng banggo
    nasib ambo ingat nak tulih
    takut jugok kalu tak leh saing doh
    saya saye ko sheri tuh
    ambo pun tahu sheri saye ko demo sgt sgt
    (alhamdulillah – both of you completed each other)
    so, selamat la deh
    semuo semuonye
    sapai jumpo lagi
    πŸ™‚ tiup lilin ingat lah kito

    Like

Leave a Reply

